Wednesday, August 6, 2014

seukir senyuman paling tak ikhlas

layanan manusia terhadap kau yang bukan berkerja kat kampeni mak bapak memang macam celaka. aku yang kini intern disebuah firma xterkemuka mula mencarik-carik realiti manusia. kebenaran adalah busuk macam sampah. manusia yang kau jumpa bagaikan parasit. consuming u. dan aku benci dengan hari-hari aku terpaksa berhadapan dengan mereka. aku bagai anak emas di kampeni mak bapak. di kampeni orang lain, aku bagai anak tiri. pukimak perangai manusia. aku mula rindu kerja remeh yang bapak aku bagi masa kerja dengan dia. aku mula rindu bebelan mak masa aku kerja dengan dia. sekurang-kurangnya diorang marah penuh ikhlas. dengan niat menjadikan aku manusia lebih baik. di sini, aku dimarahi sbb bos nak rasa tunjuk kuasa. semua orang nak berkuasa pada golongan yang obviously has no power against them. jiwa remaja aku mula rebel. darah aku naik. tapi aku cuma mampu bagi renungan tajam. penuh dendam. kang aku buat khianat baru tau. puih!

rentetan dari hari gelap aku beberapa bulan lepas.

No comments:

Post a Comment